Kia onthult nieuwe logo en slogan 7 januari 2021

Woensdag, 6 januari 2021, heeft Kia het nieuwe logo en wereldwijde slogan gepresenteerd aan de wereld. Door het nieuwe gezicht en nieuwe merkbelofte wil Kia laten zien dat zij de ambitie hebben om een leidende positie in de toekomstige mobiliteitsindustrie te verkrijgen. Op deze manier willen zij alle facetten van het merk vernieuwen.

Het nieuwe logo vertaalt zich tot de nieuwe purpose van Kia. Dit staat voor de toekomstige producten en diensten van het merk, die klanten een geheel nieuwe ervaring gaan bieden. De ononderbroken lijn weerspiegelt de toewijding van Kia om mensen te inspireren. De naar boven reikende elementen van het logo laten zien dat Kia hoge ambities heeft voor het merk maar ook voor de beste klantervaring.

Het logo werd op een spectaculaire wijze tentoongesteld, namelijk tijdens een pyrotechnische lichtshow boven Incheon, Korea. Er vlogen 303 pyrodrones door de lucht om de lancering van een nieuw tijdperk uit te beelden. Kia heeft met dit grote aantal drones, die tegelijkertijd vuurwerk lanceerden, een nieuw Guiness World Record gevestigd.

Lancering nieuwe merkstrategie

Naast de onthulling van het nieuwe logo heeft Kia ook een nieuwe wereldwijze slogan, ‘Movement that inspires’. Er zal een nieuwe merkstrategie komen, inclusief purpose, filosofie en de impact op de toekomstige producten en diensten die Kia gaat aanbieden. Het nieuwe logo en slogan is een belangrijk onderdeel van de nieuwe ‘Plan S-strategie’.

Kia wil door middel van de nieuwe merkstrategie een leidende positie bereiken in de wereldwijde mobiliteitsmarkt. Kia wil elektrisch rijden toegankelijk maken voor iedereen. Kia wil nieuwe vormen van mobiliteit introduceren die perfect zijn afgestemd op de verschillende wensen en behoeften van wereldwijde klanten.

HomeNieuwsKia onthult nieuwe logo en slogan