Grootste automerk in april én bestverkochte EV 12 mei 2021
In 2020 is Kia enorm succesvol geweest en nu, gedurende de eerste vier maanden van 2021 is het niet anders. Met een marktaandeel van 11,2% was Kia wederom het best verkochte automerk van Nederland in de maand april. Dit met een grote voorsprong op de nummer twee. Dit is behaalt in een markt die gegroeid is met 55,6% ten opzichte van het jaar daarvoor. In deze zelfde periode heeft Kia een groei laten zien van 63%. Kia gaat als een trein en met verschillende campagnes en continue ontwikkeling zijn zij voorlopig nog niet van plan om te minderen.
De drie meest succesvolle uitvoeringen van Kia waren afgelopen maand de Kia Picanto, de Kia Niro Hybrid en de welbekende Kia E-Niro. Deze drie uitvoeringen waren evenzeer de best verkochte auto’s in hun respectievelijke segment. Het marktaandeel van de Kia Picanto was 31% en dit zorgde voor een tweede plek in de nationale ranglijst. De Kia Niro Hybrid had een marktaandeel van 21,8% en de Kia E-Niro is niet alleen de nummer 1 in elektrisch, maar staat ook year-to-date aan de nationale verkooptop van emissievrij rijdende auto’s.
Een gevolg van het nieuwe logo
Begin dit jaar heeft Kia het logo aangepast met daarbij gepaard een nieuwe merkslogan: ‘Movement that inspires’. De reden achter deze verandering was dat het nieuwe embleem beter bij de producten en diensten zou passen die Kia in de komende jaren gaat aanbieden. “De auto-industrie verandert snel en Kia werkt hard aan nieuwe mobiliteitsconcepten”, aldus CEO Ho Sung Song. “Het nieuwe logo straalt ons streven uit om klanten te blijven inspireren naarmate hun mobiliteitsbehoeften evolueren en is daarnaast voor ons team het gezicht van de gedurfde manier waarop we de uitdagingen binnen onze sector aangaan.” Het nieuwe logo is een stap richting de toekomst en hieraan gepaard staat wellicht het succes van de Kia E-Niro.
De nummer 1 in elektrisch
Wellicht de belangrijkste reden voor het succes bij Kia is het brede aanbod van geëlektrificeerde auto’s. De Kia Niro, de bestverkochte auto van Nederland in 2020, stond wederom afgelopen april aan de top van de verkoopstatistieken. De elektrische variant van de Kia Niro was namelijk de bestverkochte EV van Nederland in de eerste vier maanden van dit jaar. Het succes van deze emissievrije Kia Niro laat zich blijken in de gunstige prijs/prestatieverhouding, de luxe standaard uitrusting en het grote bereik. Wat vanuit Kia de auto aantrekkelijker maakt is onze 7 jaar garantie dankzij pure kwaliteit.
Léan Verstoep, Managing Director van Kia Nederland: “Na het absolute recordjaar 2020 zetten we onverminderd sterke resultaten neer. We zijn er trots op dat met name onze elektrische modellen een grote bijdrage leveren aan de groei. En wát voor groei. De Niro was vorig jaar nog de bestverkochte auto van Nederland en de e-Niro is dit jaar de allerbest verkochte elektrische auto. Onze toekomst is elektrisch en dat hebben we recentelijk bevestigd met de lancering van de baanbrekende EV6 die ultrasnel kan laden en een nóg groter bereik heeft dan de e-Niro. Met een marktaandeel van 8,4% in 2021 staat Kia op een solide tweede plaats van bestverkochte merken in ons land en de vooruitzichten zijn goed. We blijven onze organisatie verder ontwikkelen met als belangrijkste doel om onze klanten te voorzien van de juiste mobiliteitsoplossingen. We zien de rest van het jaar, en verder, dan ook met veel plezier en vertrouwen tegemoet.”
Kia – movement that inspires